Tankar inför handledningen den 25 mars
Efter att vi nu har börjat genomföra våra lektioner och samlingar i skola och förskola funderar vi på hur vi på bästa sätt ska använda vår Concept Cartoon vid utvärderingen.
Detta är några av de frågor vi funderar kring;
Är det bäst att intervjua eleverna enskilt eller i grupp? Vi tänker oss att enskilt är bra eftersom man då tydligt kan få fram vad var och en lärt sig, medan i grupp kan det bli mer givande diskussioner där eleverna kan ta del av varandras lärande.
Hur utgår man från vår Concept Cartoon för att inte leda in eleverna på det som är felaktigt i denna?
I förskolan tänker vi att man kan utvärdera genom att utgå från själva samlingen och att det kan vara bäst i grupp, men att det då samtidigt kan bli svårt att se varje enskilt barns lärande.
Vi har även några funderingar om redovisningstillfället som vi skulle vilja ha förtydligade, till exempel vad som menas med fördjupning av ämnesteoretisk som didaktisk kunskap.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar